Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z form reklamy w internecie. Pozwala ono na zwiększenie widoczności danej strony w wyszukiwarkach, co bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby użytkowników, a co za tym idzie – klientów. Jest też alternatywą dla reklamy strony w płatnych wynikach wyszukiwania. Jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma rodzajami reklamy? Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie stron?
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron polega w głównej mierze na optymalizacji samej witryny pod kątem wyszukiwarki oraz na link-buildingu, czyli systematycznym zdobywaniu tematycznych odnośników z innych stron. Działania te można także uzupełnić o artykuły sponsorowane, czyli tzw. content marketing, a także marketing szeptany. Całość takich działań wykonywanych systematycznie w dłuższym okresie pozytywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce.
Płatne wyniki wyszukiwania
W międzyczasie możliwe jest także wykupienie miejsca reklamowego w płatnych wynikach wyszukiwania. Rozwiązanie takie ma jedną istotną zaletę: rezultaty widoczne są niemal natychmiast. Niestety jest to dość kosztowny sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Szczególnie w konkurencyjnych branżach. W dłuższym okresie znacznie bardziej opłacalne jest jednak tradycyjne pozycjonowanie.
Ile trwa pozycjonowanie?
Aby skutecznie wypozycjonować stronę internetową będziemy się jednak musieli uzbroić w dużą dozę cierpliwości. Aby cały proces był bezpieczny i nie wpłynął negatywnie na pozycjonowaną stronę, nie można dokonywać pochopnych działań. Pierwsze efekty mogą być widoczne dopiero po upływie kilku miesięcy. Wszystko oczywiście zależy od konkurencyjności danego rynku oraz zasięgu działań. W przypadku pozycjonowania lokalnego efekty zauważymy dużo szybciej niż w przypadku pozycjonowania globalnego.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron www?
Można powiedzieć, że cena pozycjonowania zależy od tych samych czynników co jego czas. Kluczem jest konkurencyjność danego rynku, branży lub słowa kluczowego. Wypozycjonowanie lokalnej firmy w niewielkim mieście może kosztować kilkaset złotych miesięcznie. Jeśli zaś mówimy o dużych portalach finansowych lub rozbudowanych sklepach internetowych to koszty mogą wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych w skali miesiąca.