Wypełniając swoje obowiązki zawodowe, czy to pracując na etacie, czy też prowadząc własną firmę, często zmagamy się z problemem niskiej produktywności. Wpływ na taki stan rzeczy mają różnego rodzaju rozpraszacze, wielozadaniowość, a także brak planowania i dobrego zarządzania czasem pracy. Aby więc poradzić sobie z problemem niskiej produktywności, powinniśmy wyeliminować te podstawowe błędy w naszym działaniu. Zatem jak zwiększyć produktywność?
Jak zwiększyć produktywność? Dokładnie zaplanuj dzień pracy!
Zdecydowanie, aby zwiększyć naszą produktywność powinniśmy dokładnie zaplanować cały dzień pracy. Może się to wydawać oczywistością, jednak bardzo wiele osób pracuje bez jakiegokolwiek planu. Po prostu wychodzą z założenie, że wszystko mają w głowie. A to prosta droga do chaosu. Nic bowiem nie zastąpi szczegółowego i zapisanego planu całego dnia. Wyznaczmy również priorytety na dany dzień. Takie hierarchizowanie zadań bardzo nam pomoże. Będziemy dokładnie wiedzieć jakie zadania są w danej chwili najważniejsze i mają bliski deadline. To wszystko sprawi, że w naszych działaniach zapanuje porządek i nie będziemy tracić czasu na zastanawianie się, od czego zacząć dzień pracy.
Wielozadaniowość wrogiem produktywności
Obecnie w korporacjach, czy tez ogólnie w świecie biznesu panuje jeszcze kult wielozadaniowości. Uważamy, ze jesteśmy w stanie w jednym czasie zajmować się wieloma sprawami. Jednak jest to niezwykłe złudne odczucie. Albowiem taka wielozadaniowość całkowicie obniża naszą produktywność. Nie można bowiem dogłębnie przeanalizować i rozwiązać jakiś problem bez maksymalnego skupienia się. Wielozadaniowość skutecznie rozprasza naszą uwagę i zabiera nam mnóstwo cennego czasu. Dlatego warto postawić na jednozmianowość. Polega to na tym, że w danym czasie zajmujemy się tylko jednym zadaniem i poświęcamy mu całkowitą uwagę. Dzięki temu wykonany je szybciej i dokładniej.
Jak wyeliminować rozpraszacze?
Kolejnym krokiem do zwiększenia swojej produktywności jest wyeliminowanie rozpraszaczy. Mamy tutaj na myśli zwłaszcza media społecznościowe. Na sprawdzaniu Facebooka tracimy bowiem wiele czasu ze swojego dnia pracy. Również ciągłe sprawdzanie prywatnej skrzynki pocztowej potrafi skutecznie wybić nas z odpowiedniego rytmu pracy. Oczywiście również sam internet jest niezwykle kuszący. Szukanie w sieci jakichś informacji zupełnie nie związanych z naszą pracą, to również spory problem na drodze do dobrej produktywności.